• 1
ספר דקדוק באנגלית


ספר דקדוק באנגלית - למה זה חשוב? 


אנשים רבים התרגלו היום ללמוד דקדוק באנגלית מהמחשב או מהטלפון, ללא תלות במחברות ובספרים. אחרים יעדיפו את השיטה המסורתית של למידה מספר או מחוברת דקדוק.

אז למה לפעמים השיטה המסורתית של למידה עם ספר דקדוק ביד פשוט עובדת?

אספנו לכם 10 סיבות ממש טובות ללמוד מספר כתוב שאוחזים ביד:

 
חדש מבית אתר כאן לומדים!!!  3 ספרי לימוד באנגלית: "דקדוק באנגלית בקלות", "אנסין בקלות", "המדריך המושלם לכתיבת חיבור באנגלית" עם הסברים בעברית
הספרים נותנים מענה מפורט ומקיף לכל נושאי הלימוד באנגלית, כולל דוגמאות ותרגולים רבים. 

להצגת הספרים לחצו כאן 

1. ספר דקדוק באנגלית הוא מובנה – פעמים רבות יהיה קל לנו לדעת היכן עצרנו, מה עשינו, איזה חומר כיסינו וְלִצְפּוֹת מה עוד לפנינו.

2. תחושה של ספר ביד מסייעת לארגן את הלמידה ומאפשרת לנו להתרכז. כך לא נתפתה להציץ בהודעות ווטסאפ ומיילים שנשלחו אלינו לטלפון/למחשב במהלך הלמידה. כשלומדים מסֶפֶר ניתן להשתיק את הטלפון ופשוט להניח אותו בצד. כשהוא לא מהווה חלק מהלמידה אז הוא לא יכול להפריע ולהסיח את דעתנו וכך רמת הריכוז עולה. 
 

3. מחקרים מוכיחים שלמידה תוך כדי כתיבה מסייעת לזכור את החומר טוב יותר. למידה מטלפון או ממחשב היא למידה יותר פאסיבית, הדורשת הקלדה של מילה או סימון של וי. כשאנו יושבים וכותבים בספר אנגלית אנו אקטיביים וכך יש סיכוי שהחומר ממש "ייכנס לראש". בל נשכח שכך אנו מתרגלים גם את הכתיבה שלנו באנגלית.

4. בספר ניתן למרקר בקלות דברים חשובים ולסמן שורות/פרטים שחשוב לנו לזכור. זהו לא עוד ספר קריאה, שלא בטוח שנחזור אליו. בספר דקדוק באנגלית נרצה לחזור ולעיין שוב ושוב ובאמצעות סימון בספר נוכל לשלוף בקלות את המידע שחשוב לנו. 

5. בספר קל יותר לכתוב ולשרבט לעצמנו הערות חשובות ליד חומר שאנו תופסים כמורכב. כך נוכל להוסיף מידע רלוונטי, שיסייע לנו להבין את החומר טוב יותר.

6. למידה דרך המחשב או הטלפון היא לעיתים תלוית אינטרנט. מה שלא שמרתי על המחשב או על הטלפון הנייד למעשה לא קיים, אם אנחנו נמצאים במקום ללא אינטרנט. לעומת זאת, ספר ניתן לדחוף לתיק ולקחת איתנו לכל מקום בכל זמן נתון.

7. כשלים טכניים – זהו המשך ישיר לסעיף הקודם. הטלפון נפל לי למים? אופס, הלכה הלמידה! לא מצאתי את כבל הטעינה של המחשב? לא ניתן ללמוד! זוהי תלות גדולה מידי, מסכימים?

8. קיצוץ בזמני מסך. כולנו צורכים שעות מסך רבות, אם זה לפנאי (פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק וכל שאר הירקות) ואם זה לצורך עבודה ותקשורת. שילוב של למידה עם מסכים לעיתים עשוי להעלות את שעות השימוש במסכים ולכן מומלץ להניח קצת למסכים ולהקדיש את כל תשומת הלב ללמידה. כדאי גם לזכור ששימוש מרובה במסכים עשוי לגרום לכאבים שונים, כגון: כאבי ראש, כאבי עיניים, כאבים בצוואר וכו' וזו עוד סיבה נפלאה להמעיט את השימוש בהם.

9. למידה מספר יוצרת לעיתים "אווירה של לימודים" ולכן הישיבה עם ספר ביד לעיתים מסייעת לנו "להיכנס ללמידה".

10. כדאי לזכור שהמבחנים בבית הספר עדיין נערכים באופן המסורתי – עם דף ועט. לכן מומלץ לתרגל את הכתיבה באנגלית וללמוד באותו האופן בו תיבחנו!  

לסיכום, זה נכון שכולנו התרגלנו למסכים היקרים ללבנו וזה נכון שקשה לנו מאוד להתנתק מהם, אבל אם הסכמתם לפחות עם 2-3 מהסעיפים שלעיל, אז אנו ממליצים לכם לנסות ללמוד קצת ללא המסכים.
אולי תגלו עולם חדש לגמרי!
בהצלחה :-)
 
ספר דקדוק באנגלית


 

הוספת תגובה

תמונת המשתמש
ע"י עינת
07/08/2023
בהחלט אני מעדיפה ללמוד עם ספר, יותר קל לחזור לדברים שאני רוצה לחזק.