• 2
ערכת הכנה מומלצת לצו ראשון - מי צריך?


נתחיל מהסוף ונציין עובדה חשובה: כווולם צריכים להתכונן למבחני הצו הראשון!!

גם אם אתם כלל לא חושבים על עתיד צבאי וגם אם אתם מתכננים להיות הרמטכ"ל הבא.

אתם בגיל קצת מבולבל ועדיין לא בטוחים או יודעים מה טוב לכם. מה שבטוח הוא שכשתתגייסו, אתם קרוב לוודאי תרצו להיות עם הנתונים הטובים ביותר עבור שירות ראוי ומשמעותי.


אם המבחנים של הצו הראשון לא יהיו מוצלחים, בזאת למעשה, תקבעו את עתידכם הצבאי כאן תוגלו (כאן תוכלו לקרוא ממה מורכב ציון הדפ"ר שלכם).

ישנם סיפורים רבים על כאלה שהיו משוכנעים כי הם לא מעוניינים בעתיד צבאי ובסופו של יום התגייסו, התקדמו והגיעו לתפקידים מאוד בכירים בצבא.

לכן כדאי תמיד להגיע מוכנים ולעשות את המקסימום לקראת המבחן לצו הראשון, כי הוא יהיה זה שיקבע לכם את העתיד לכל שנות שירותכם הצבאי.


גם אם אתם מצליחים מאוד בלימודים וגם אם אתם בטוחים שאתם יותר חכמים משאר החברים שלכם חובה להתכונן לצו ראשון. זאת מאחר ורבים אחרים כן מתכוננים ועשויים לבלוט יותר מכם (גם אם הנתונים שלכם כמעט זהים) ובהתאם לזאת להשתבץ לתפקידים טובים/מעניינים יותר.

חשוב לזכור שהצבא עשוי להוות פתח לכיוון מקצועי ואף לשנות את עתידכם ועל כן לא כדאי להקל ראש כאשר מגיעים
לצו הראשון.


אז כיצד מתכוננים כראוי למבחני צו ראשון?


1. ניתן להתכונן ע"י מבחנים לדוגמא לצו ראשון שיש באתר או בכל חומר שיש באינטרט – אתר כאן לומדים מרכז כמות גדולה של חומרים בחינם.

2. מומלץ לשאול כאלו שכבר עברו את המבחן ולשאוב מהם כמה שיותר מידע אודות המבחנים הפסיכוטכניים הנערכים ביום הצו הראשון – וזאת על מנת לקבל קצת מושג לגבי יום זה.

3. 
ישנן מגוון אפלקציות מצוינות שמכינות לצו הראשון. באתר ריכזנו לכם מגוון אפליקציות כאלה.


4. חובה להשתמש בערכת הכנה מקצועית; קיים הבדל בין הערכות ולכן לדעתנו לא מומלץ לרכוש ערכות זולות ולא מקצועיות. זיכרו שזאת השקעה חד פעמית בחיים, לפחות בכל הנוגע לשירותכם הצבאי, ולכן לא כדאי לקחת סיכונים מיותרים.

שימו לב  -  מבחני הצו הראשון חשובים יותר ממבחני הבגרות, שלהן יש מועדי ב' או שניתן להשלים אותן לאחר הצבא.

לצו ראשון אין מועדי ב' (למעט מקרים בהם ניתן להגיש ערעור על תוצאות הצו הראשון, אך הסיכוי שהערעור שלכם יתקבל הוא קלוש סטטיסטית) ולכן גם אם אתם מרגישים שיש לכם עומס בלימודים מומלץ לפנות לזה זמן ולהתכונן כראוי.

זה נכון שישנם נבחנים שלא עושים הכנה ומצליחים גם כך, אך נבחנים אלה הם מעטים בעוד שהרוב המוחץ עורך הכנה מתאימה .כל מי שמוותר על הכנה לצו הראשון למעשה מפנה את מקומו לכאלה שכן התכוננו ליום זה.

אנו באתר כאן לומדים בחנו מספר ערכות והגענו למסקנה
שהערכה המצורפת היא ערכה טובה ומועילה להכנה מיטבית וזאת מכיוון שהערכה מכילה את המרכיבים הבאים:

1. חמש סימולציות מלאות שדומות מאוד למקור.

2. פתרונות והסברים לצורך תרגול וזאת על מנת ללמוד מטעויות.

3. סימולציות המוגבלות בזמן, המדמות מבחן אמיתי של צו ראשון.

4. מבחנים מילוליים.

5. רשימת מילים לתרגול.

6. מבחני צורות.

7. חשיבה מרחבית.

8. עלות מול תועלת - ניסיון גדול בתחום.

כפי שראיתם, הבחינה מכילה מרכיבים רבים. הכנה מדוקדקת תבטיח תוצאות טובות יותר וכתוצאה ישירה של כך שיבוץ לשירות צבאי משמעותי.

הוספת תגובה

תמונת המשתמש
ע"י יעל
30/01/2021
שלום, האם יש הבדל בין המבחן של בנים ובנות? והאם ניתן לגשת ללא הכנה ועדיין להצליח?
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
30/01/2021
שלום יעל, אין הבדל בין מבחן של בנים ובנות (לבנות יש גם את יום המא"ה, שמאפשר להן לקבל הזדמנות נוספת להוכיח את הכישורים והיכולות האישיות שלהן). לגבי השאלה השנייה - אנו חושבים שתמיד מומלץ להתכונן למבחן; כשם שלא ניגשים למבחן פסיכומטרי מבלי להתכונן כראוי, כך גם לא כדאי לגשת למבחן צו ראשון ללא הכנה איכותית ומומלצת. בהצלחה :-)
תמונת המשתמש
ע"י אהוד
04/01/2019
בהחלט חשוב, תודה רבה