• 0
למה קריאת ספרים עדיין נחשבת לדרך מעולה ללמוד אנגלית?

כולנו זוכרים שכילדים אמרו לנו לקרוא ספרים, על מנת ללמוד ולשפר את השפה שלנו הן בעברית והן באנגלית (או בכל שפה אחרת).

אבל עם הזמן הבנו שאפשר ללמוד אנגלית בדרכים נוספות, אם זה דרך שירים, סרטים, אפליקציות ללימוד השפה או כל דבר אחר (ולכל דרך היתרון המובהק שלה).

אז למה ספרים הם בכל זאת דרך טובה ללמוד אנגלית?

הנה כמה סיבות:


1. אוצר מילים רחב – באמצעות קריאת ספרים נוכל להיחשף לאוצר מילים רחב ועשיר, שישמש אותנו גם בכתיבה וגם בהבנת טקסטים מורכבים.

2. דקדוק ומבנה משפטים – בספר נחשף למשפטים הכתובים נכון מבחינה דקדוקית, לפיסוק מדויק ולכללי תחביר נכונים. זו דרך מצויינת ללמוד דקדוק, בעיקר כשאין לנו זמן לתרגל תרגילי דקדוק.

3. למידה מתוך הקשר - context – אולי הדבר הכי חשוב – כשאנחנו קוראים לא תמיד נוכל לעצור ולבדוק כל מילה במילון/מילונית/טלפון – אם נרגיל את עצמנו לנסות להבין את המילה מתוך ההקשר בו היא כתובה, נוכל לקרוא טקסטים ארוכים ומורכבים יותר בהמשך, תוך שימוש בטכניקה זו.

4. מהירות קריאה  – ככל שנרגיל את עצמנו לקרוא בשפה האנגלית, כך שטף הקריאה ישתפר ונוכל לקרוא כמעט כל תוכן מהר יותר מפעם לפעם.  

5. מיומנויות הבנה טובות יותר – קריאת ספרים מצריכה חשיבה והבנה מעמיקות. כך נוכל לתרגל ולהרגיל את עצמנו להבין רעיונות מורכבים יותר, גם בשפה זרה.

6. מיומנויות כתיבה טובות יותר – הקריאה תסייע לנו לשפר את הכתיבה שלנו, תוך יישום המבנים הדקדוקיים שקראנו ושילוב מילים חדשות שלמדנו.

7. בחירת ז'אנרים שאנחנו אוהבים – המגוון בספרים הוא עצום. מספרי מתח ועד ספרי פנטזיה ורומנטיקה. נותר לנו רק לבחור ספר מז'אנר אהוב ולצלול לתוכו.

8. מאגר ידע נרחב – קריאה מסייעת להרחיב את הידע הכללי שלנו – כך נוכל לתפוס שתי ציפורים במכה אחת – גם לשפר את האנגלית שלנו וגם להרחיב את הידיעות שלנו.

9. בחירת ספר מרמות שונות – היופי בספרים הוא שיש המוני ספרים בסגנונות שונים וברמות שונות. לצורך העניין תוכלו להתחיל לקרוא את הברווזון המכוער באנגלית – מובטח לכם שגם מספר ילדים פשוט וקצר תלמדו מילים חדשות!

10. יצירת מילון אישי – המלצה שתמיד עובדת. כדאי ליצור מילון אישי עם מילים חדשות שלמדתם מהספר בכל דרך הנוחה לכם – פנקס קטן, פתק בטלפון, אפליקציה ללימוד מילים כגון quizlet וכל מה שעולה על דעתכם. חזרה ושינון של המילים הן הדרכים הבטוחות לזכור את המילים החדשות לתמיד!

עם יד על הלב, בהתחלה זה יהיה קצת קשה לקרוא ספר באנגלית.

זה ייקח זמן ואתם תרגישו שאתם ממש שוברים את השיניים, אבל מניסיון, אם תתמידו ולא תוותרו לעצמכם, אתם תרגישו שמיום ליום הקריאה תהפוך לקלה ולזורמת יותר.

ויום אחד פשוט תרגישו שזה הופך לטבע שני. אז מה אתם אומרים?

תנסו, מקסימום תצליחו!


המאמר נכתב על ידי קרן חסדאי-פרץ, מורה לאנגלית בתיכון.
בעלת תואר ראשון במנהל עסקים, תעודת הוראה ותואר שני בהוראת אנגלית, בעלת תעודת הוראה מתקנת באנגלית מאוניברסיטת בר אילן ובודקת בגרויות מטעם משרד החינוך.


לקריאת מאמרים נוספים:

האם ניתן ללמוד אנגלית משירים?

איך ללמוד אנגלית לבד?

בחינה בע"פ COBE

כיצד מומלץ לפתור אנסין באנגלית?

איך לכתוב חיבור מנצח באנגלית

כללי דקדוק באנגלית - כל הזמנים!

כללי דקדוק באנגלית - כללים בסיסיים חשובים

טבלת זמנים באנגלית
 להדפסה

Conditionals - משפטי תנאי באנגלית

Temporals


Passive/Active - פעיל/סביל באנגלית

Comparison of Adjectives - השוואת שמות תואר

מבחנים אמריקאים - איך להצליח וממה להיזהר

כיצד ניתן לשפר את האנגלית

למה חשוב ללמוד אנגלית?


בהצלחה yessmiley



לתרגול האנגלית לכיתה ז'

לתרגול האנגלית לכיתה ח'

לתרגול האנגלית לכיתה ט'

לתרגול האנגלית לכיתה י'

לתרגול האנגלית לכיתה י"א

לתרגול האנגלית לכיתה י"ב

לתרגול האנגלית לשאר הכיתות - יש לבחור כיתה רצויה

חדש מבית אתר כאן לומדים!!!  3 ספרי לימוד באנגלית: "דקדוק באנגלית בקלות", "אנסין בקלות", "המדריך המושלם לכתיבת חיבור באנגלית" עם הסברים בעברית
הספרים נותנים מענה מפורט ומקיף לכל נושאי הלימוד באנגלית, כולל דוגמאות ותרגולים רבים. 

להצגת הספרים לחצו כאן 

 

הוספת תגובה